הרפואה הסינית קיימת כבר אלפי שנים והיא אחת מתורות הריפוי העתיקות בעולם.

 

היא מהווה חלק מהפילוסופיה הסינית, אשר מתייחסת במקביל גם למערכות הגוף השונות (כגון שלד ושרירים או כלי דם ועצבים), וגם למערכת נוספת של ערוצים שבהם זורמת אנרגיה – המרידיאנים. לאורך המרידיאנים ממוקמות נקודות, אשר דיקור או לחיצה עליהן, משפיעים על הגוף וגורמים להתחלה של תהליכים, שינויים ואיזונים.

המטפלים ברפואה הסינית מסתכלים על גוף האדם כמכלול של תכונות ומאפיינים, לצד ההתייחסות לסימפטומים או לתלונות אותן מעלה המטופל. הודות לגישה זו, יתייחס הטיפול תמיד לשורש הבעיה – ולא רק לביטוי החיצוני שלה. כך לדוגמה, כאשר יגיע מטופל עם תלונה על כאבי ראש חוזרים, נחקור לעומק את אופי הכאב, מיקומו המדויק, מתי הוא מופיע וכו', ובמקביל נגבש גם אפיון רחב ומעמיק יותר של המטופל, הכולל הרגלי שינה, תזונה, עיכול, רמת הלחץ בה הוא חי, ועוד מגוון גורמים שיאפשרו לבחור עבורו את הטיפול הנכון לו באופן אישי. לפיכך, ייתכן מאוד כי שני אנשים שונים המתלוננים על אותם כאבי ראש בדיוק, יקבלו טיפולים שונים בתכלית האחד מהשני.

 

לא רק דיקור: מה כולל הטיפול ברפואה סינית?

1אבחנה – האבחון ברפואה הסינית מתבסס על מספר שלבים, המשלימים זה את זה. כאשר תגיעו לטיפול, אשאל אתכם על מצבכם הגופני ואורח חייכם, על מנת לקבל תמונה כוללת ככל האפשר עליכם. לאחר מכן אבצע בדיקת דופק וכן אבחון הלשון על מאפייניה השונים (מבנה, צבע, צורה, חריצים וכו׳). ברפואה הסינית מייצגת הלשון את איברי הגוף השונים ועשויה להעיד על בעיות פנימיות שונות.באופן אישי, אני נוהגת להיעזר גם בשיטות אבחון הלקוחות מהרפואה היפנית ובודקת גם רגישויות באזורים שונים בגוף כמו בטן, צוואר, רגליים ועוד

2. דיקור סיני (אקופונקטורה) – נעשה באמצעות מחטים חד-פעמיות, אשר ממוקמות בנקודות שונות בגוף, על פי האבחנה שערכתי. המחטים הינן דקות במיוחד כך שברוב המקרים הדקירה אינה מורגשת כלל והטיפול אינו כואב. לאחר מיקום המחטים יש לשכב איתן למשך כ-20 דקות, כדי לתת להן לפעול את פעולתן.

3. צמחי מרפא – במקרים מסוימים, יש צורך להתאים פורמולת צמחים באופן אישי, בהתאם לאבחנה ולמצב הרפואי. הפורמולה, שניתנת כאבקה לשתייה או כתמצית נוזלית, היא למעשה שילוב של צמחי מרפא במינונים שונים, שהורכב על מנת להביא לתוצאות טיפוליות ולהקלה בתסמינים.

4. טווינא – טכניקת טיפול באמצעות מגע, הדומה במהותה לדיקור הסיני – אלא שבמסגרת הטווינא, במקום לדקור את הנקודות שעל ערוצי המרידיאנים, העבודה מתבצעת על ידי נגיעות בעוצמה שונה, ועל ידי שילוב אזורים נוספים בגוף לחיזוק אפקטיביות הטיפול. השילוב בין הדיקור לטווינא עשוי להביא פעמים רבות לריפוי מקיף יותר בטווח הארוך.

5. תזונה סינית – בסיום הטיפול תקבלו הנחיות והמלצות תזונה – בדגש על מזונות מהם כדאי לצרוך יותר ומזונות שמהם רצוי להימנע – וזאת על מנת לשמר לאורך הזמן את יתרונות הטיפול.

 

עצות שימושיות: מה חשוב לדעת לפני תחילת הטיפול בדיקור סיני?

  1. רצוי מאוד להגיע לטיפול בבגדים קלים ונוחים, ולאחר ארוחה קלה. לא מומלץ להגיע על בטן ריקה, או לאחר ארוחה כבדה.
  2. רצוי לא לשתות קפה או משקאות המכילים קפאין לפני הטיפול, על מנת ליצור גוף רגוע ומשוחרר שמגיב טוב יותר לטיפול.
  3. רצוי לתכנן את סדר יומכם בהתאם, כך שתוכלו לאפשר לעצמכם לנוח מעט לאחר הטיפול – ובמיוחד לאחר הטיפולים הראשונים.
  4. זכרו – חוויית הטיפול במחטים היא חוויה נעימה ומרגיעה, לרוב גם לאלו החוששים מדקירות.

 

באילו בעיות רפואיות ניתן לטפל באופן יעיל באמצעות הרפואה הסינית?

הרפואה הסינית יודעת לטפל כמעט בכל מגוון הבעיות והמחלות. בעיות נפוצות בהן אני נתקלת:

arrow כאבי ראש ומיגרנות.
arrow כאבי גב, כתפיים, צוואר, ברכיים
arrow דורבן בעקב.
arrow בעיות עיכול.
arrow כאבי מחזור.
arrow בעיות בפוריות האישה והגבר.
arrow הפרעות שינה.
arrow חולשה ועייפות.
arrow ועוד..

לגוף האדם כושר התמודדות מדהים, המאפשר לו לספק פתרונות לרוב הבעיות בהן הוא נתקל. אולם במקרים מסוימים, הגוף צריך עזרה בהתמודדות, וכאן אני נכנסת לתמונה. תפקידי כמטפלת הוא לייצר את התנאים שבהם הגוף יוכל לפתור את הבעיות איתן הוא מתמודד, בצורה שתחזיק מעמד לאורך זמן עם תמיכה טיפולית או תרופתית קטנה ככל האפשר, אם בכלל.

"ובנימה האישית, בעשור שחלף מאז, רוית הפכה למטפלת ברפואה סינית הקבועה שלי, למטפלת בנפש שלי, ובראש וראשונה לחברה שלי. רק מילים חמות יש לי. ובכדי להוכיח עד כמה, אם היינו בונים משפחה מהאנשים שהגיעו מהמלצות שלי לרוית, והמליצו לאנשים אחרים שהמליצו לאנשים אחרים, הרי שהיום יש לי כבר "נינים" אצל רוית…"