אחד התחומים המפותחים ביותר ברפואה הסינית הוא התחום העוסק בבריאות האישה ובבעיות הרפואיות הייחודיות לנשים. נושא זה תמיד ריתק אותי באופן מיוחד ולכן, באופן טבעי, צברתי בו המון מומחיות וידע במהלך השנים.

מחזוריות החיים והגוף הנשי על פי הרפואה הסינית

עיקרון מודל היין והיאנג בתורת הריפוי הסינית מבוסס על התפיסה כי בעולמנו קיימים שני כוחות מנוגדים, אשר משפיעים בו זמנית על גוף האדם. היין מגיע מהאדמה, ומיוצג על ידי הצבע השחור, בעוד שמקורו של היאנג מהשמים והוא מיוצג בצבע לבן.

מודל זה מהווה חלק חשוב באבחנות השונות ברפואה הסינית, ומשתמשים בו גם כדי לייצג את המחזוריות והתנודות הקיימות בגוף האישה.

המחזוריות החודשית בגוף הנשי נחלקת באופן בסיסי לארבעה חלקים שווים בני שבוע, שנגזרים מהחלוקה הבסיסית של היין והיאנג. השבוע הראשון של החודש מתמקד בהתרוקנות הרחם ודימום וסתי. השבוע השני מסמל את הכנת הרחם לביוץ, והוא ייני במהותו. בשבוע השלישי מתרחש הביוץ (או שלב יצירת העובר במקרה של הריון), והוא מהווה שיא הורמונלי ויאנגי במהותו; ובשבוע הרביעי מתרחשת ירידה הורמונלית והכנת הגוף למחזור הבא – וחוזר חלילה.

איך יכול הטיפול ברפואה הסינית לעזור גם לך?

לאורך שנות עבודתי, טיפלתי בנשים בכל שלבי החיים – החל מגיל הנעורים, דרך גיל ההתבגרות ותקופת הפריון, ועד לגיל המעבר – עם כל השלבים שביניהם.

הבריאות הנשית מושפעת מגורמים רבים ומגוונים, בהם גיל האישה, אורח החיים שלה, אופי ואיכות התזונה, הרגלי השינה, מספר ההריונות והלידות שחוותה וכמובן השפעות הורמונליות שונות. הטיפול ברפואה הסינית עונה בהצלחה על הבעיות שאיתן מתמודדות נשים רבות, ובהן לדוגמה:

arrow רפואה סינית לנערות – איחור בקבלת וסת ראשונה/אמנוריאה ראשונית, כאבי מחזור, פצעי בגרות ואקנה, נשירת שיער.
arrow טיפול בגילאי הפריון – כאבי מחזור, מחזור לא סדיר, תסמונת קדם וסתית- PMS, מיגרנות, מצבי לחץ ומתח, דלקות חוזרות בדרכי השתן, הכנה לקראת הריון.
arrow ליווי ותמיכה בנשים שעוברות טיפולי פוריות – טיפול בשחלות פוליציסטיות, אנדומטריוזיס, מחזור לא סדיר, בעיות פוריות מסיבה לא ידועה
arrow רפואה סינית בהריון – טיפול בזמן ההריון במצבים של בחילות והקאות מרובות, צרבות וכן כאבי גב. הכנה לקראת הלידה, וכמובן תמיכה וחיזוק לאחר הלידה ובתקופת ההנקה.
arrow טיפולים בגיל המעבר – גלי חום, הפרעות שינה, שינויים במצבי הרוח, טיפול בדלקות חוזרות בדרכי השתן.

 

איך מתבצע הטיפול ברפואה הסינית?

השלב הראשון – אבחנה. האבחון מורכב משאלות כלליות על מצב בריאותך, ובדיקות שונות – בהן בדיקת הדופק ובדיקת הלשון. כלל שלבי האבחון משלימים זה את זה, ומאפשרים לי לקבל תמונה מלאה על מצבך הבריאותי.

השלב השני – טיפול:

arrow דיקור סיני. הדיקור מתבצע בעזרת מחטים דקיקות ועדינות בכמה נקודות דיקור בגופך, על פי האבחנה ובהתאם לתופעות שמהן את סובלת. ברוב המקרים, הדיקור אינו כואב וחווית הטיפול במחטים היא נעימה ומרגיעה.
arrow צמחי מרפא. במידת הצורך אתאים לך פורמולת צמחי מרפא סיניים, בהתאם למצבך האישי ולאופי הטיפול המתבקש. השילוב בין צמחי המרפא השונים מבוסס על תורת הריפוי העתיקה, וצפוי לסייע בטיפול בתסמינים שאת חווה.
arrow טווינא. טיפול זה כולל מגע ולחיצות בנקודות שונות בגוף על פי ערוצי המרידיאנים ובהתאם לאבחנה הראשונית. זהו למעשה טיפול משלים לדיקור הסיני.
arrow הדרכה תזונתית. התזונה היא כלי טיפולי משלים לטיפול בקליניקה ולכן אמליץ לך על התזונה הנכונה בהתאם למצבך האישי, ואנחה אותך באילו מזונות רצוי לבחור ומאילו מזונות כדאי להימנע.

"רוית התעניינה בכל הנוגע לאורח חיי- תזונה, עבר רפואי, תחביבים, הריון קודם ולא רקהיא הרכיבה תמונה די במהרה לגבי מכלול הדברים שיש לעבוד עליהם תוך ראיה והבנה לצורך טיפול וליווי ההריון השני שלי.שטיפול נכון בכל ההיבטים של חיי יעזור לי שבעתיים…"